ZDRAV SAVET: Nada Fitt o “kalorijama”!

Jedna od preokupacija svih žena jeste zdrava ishrana i fit izgled, a na internetu se može naći “razno smeće”, pa smo iz tog razloga odlučili da Vam prenesemo mišljenje eksperta za fitnes, popularne Nade Fitt, jedne od vodećih srpskih fitness blogerki. Evo šta ona kaže na temu “kalorija”:

Loading...

Skrivenih kalorija ima na sve strane. Problem kod većine ljudi, a to vam direktno iz iskustva prenosim, jeste taj da u 90% slučajeva nisu svesni kalorijskih vrednosti hrane koju jedu. Da me ne shvatite pogrešno, nisu kalorije jedino što treba gledati, daleko od toga, mnogo je bitnije da vam je fokus usmeren na raznovrsnu i zdravu ishranu nego na striktno brojanje kalorija uz zanemarivanje porekla. Ali isto tako važno je da znamo okvirne nutritivne i kalorijske vrednosti određene hrane. Zašto? Dešava mi se da mi dođu žene koje su tamo negde čitale da su orašasti plodovi zdravi da se jedu i da bademi pomažu kod mršavljenja, valjda ubrzavaju proces.

Onda one navale na te bademe misleći da će tako brže smršati, a pretposavljate i sami, dogodi se krajnje neželjena situacija da se one čak i ugoje. Tu je taj začarani krug u koji možete lako da upadnete ako hranu posmatrate kao zdravo i nezdravo.

Postoji zdrava hrana koja je jako kalorijski kao i nutritivno gusta i samim tim moramo voditi računa o količini unosa iste. U početku će vam sve izgledati možda kao matematika i gledaćete kroz cifre ali tako i treba, ubrzo ćete ovladati osnovnim informacijama koje su za vaš dalji izbor hrane značajne i onda ćete moći da se prebacite na zanimljiviji režim brojanja šarenog i raznovrsnog u tanjiru.

Danas većina ljudi ima problem sa viškom telesnih masti, tako da je za njih krucijalno da se drže u okvirima predviđenog kalorijskog unosa, kako bi uopšte i mogli da prave neke promene.

Susretala sam se i sa klijentima koji su pre dolaka kod mene započinjali u svojoj režiji određene planove ishrane, koji su najčešće bili klasika poput: piletina, riža i brokoli ili druga varijanta tih popularnih fitnes režima i dešavalo se sledeće.

Jedna moja klijentica je misleći da je to zdrava i fitnes hrana (u njenoj glavi BEZ KALORiJA), smatrala je da može jesti do besvesti. A kako gojazni ljudi i imaju veliki apetit, njima je malo potrebno da poveruju u priču jedi do mile volje, a kilogrami se tope. Tako je i ona jela piletine, riže i brokolija više nego jedan muškarac bodibilder i naravno da je bila u suficitu i nikakve rezltate po pitanju smanjenja telesnih masti nije postizala, niti bilo kakve druge zdravstvene benefite ostvarivala, jer je imala u organizmu suficit masnog tkiva.

Treba da znate koja je okvirna kalorijska vrednost svega što tokom jednog dana unesete u svoj organizam. Računanje samo glavnih obroka, a zanemarivanje onih sitnih grickanja je prva greška koju čini 99% ljudi. Vidite i sami na onoj fotografiji koliko to može biti nepotrebno dodatih kalorija, a sve samo zato što eto tako prijelo mi se.

Postoje razna rešenja kako stati na put tim grickanjima, jedno je da sebi skroz uskratite, ovo je za osobe koje imaju lošu samokontrolu i koje ne mogu pred kutijom keksa da se zadrže na jednom, već pojedu više komada i tako se vrte u krug. Iako je osnovno pravilo fleksibilnog i dugoročno održivog načina ishrane da nema uskraćivanja, samo se zna šta se koliko čega jede, za početak mnogima je to komplikovano i onda se baš tim osobama sa slabijom kontrolom preporučuje da jednostavno privremeno izostave određene namirnice, eventualno se dogovori da se smeju uneti jednom nedeljno u željenom obroku.

Postoje oni ljudi koji imaju dobru samokontrolu i njima se može ostaviti na raspolaganju da jedu i tu hranu na dnevnom nivou, ali osnovno pravilo je da se zadovoljove nutritivne dnevne potrebe i kao bonus može nešto od te manje kvalitetne hrane.

U ovakvim slučajevima je dobro napraviti plan, možete to i sami uraditi.

Makar kod mene na blogu ima dovoljno informacija i uputa kako da se to izračuna, malo googlajte za nutritivne vrednosti namirnica i videćete da nije to neka astronomska nauka. Ja za izradu planova svojim klijentima koristim softver pravljen baš za potrebe nutriticionista koji mi izbacuje složenije podatke, ali vama je za ovu priču i google dovoljan, zaključuje Nada na svom sajtu Fitt.rs.

Izvor: Soutajm.rs

Loading...
loading...